Spis: Ability(Zdolności):
A
Adaptability – Przystosowanie: Jeśli pokemon używa ataku który ma ten sam typ jak on sam to jego moc wzrasta. Aftermath – Następstwo: Kiedy pokemon zemdleje od fizycznego ataku przeciwnik otrzymuje rany. Air Lock - Powietrzny Zatrzask: Wszystkie panujące warunki pogodowe np.: Deszcz, są niwelowane przez tą umiejętnośc. Anger Point - Punkt Krytyczny: Gdy pokemon zostanie uderzony krytycznym ciosem jego atak się podnosi. Anticipation – Przeczucie: Informuje czy przeciwnik ma super skuteczny atak. Arena Trap – Pułapka: Dzięki tej umiejętności pokemony dotykające podłoża nie mogą powrócić do pokeballa. Jedynym wyjściem na powrót do poke kuli jest pokonanie pokemona lub użycie Baton Pass.
B
Bad Dreams - Złe Sny: Za każdą przespaną rundę w towarzystwie pokemona z tą umiejętnością traci on na zdrowiu. Battle Armor - Bitewny Pancerz: Nie działają na niego krytyczne ataki. Blaze – Płomień: Jeśli energia pokemona wynosi mniej niż 25% to ogniste ataki są o 1.5 raza mocniejsze.
C
Chlorophyll – Chlorofil: Kiedy słońce daje ”mocno po głowie” to pokemony z tą umiejętnością mają podwojoną szybkość. Jeśli jednak pogoda zmieni się prędkość pokemona wraca do normy. Clear Body - Czyste Ciało: Ataki, które mają za zadanie obniżyć statystyki pokemona nie działają przy tej umiejętności. Tylko ataki, które wykonuje użytkownik mogą je zmniejszyć. Cloud Nine – Zachmurzenie: Wszystkie panujące warunki pogodowe np.: Deszcz, są niwelowane przez tą umiejętność.
Color Change - Zmiana Koloru: Dzięki tej umiejętności pokemon potrafi zmienić kolor. Lecz za zmianę koloru odpowiada wcześniej zadany atak przez przeciwnika. Taki typ, jaki posiadał atak taki typ przyswoi sobie pokemon. Przykład: Bąbelkowy promień użyty na Kacleonie zmieni go na wodny typ. Compoundeyes - Rozwinięty Wzrok: Jeśli pokemon zajmuje pierwsze miejsce w naszej drużynie lub z nami podróżuje szansa na spotkanie dzikiego pokemona wzrasta. Cute Charm - Słodki Urok: Jeśli na pokemona z tą umiejętnością zostanie użyty atak fizyczny to jest 30% szansy na zakochanie się. ZAKOCHAC MOŻE SIĘ TYLKO PŁEC PRZECIWNA!
D
Damp – Tłumienie: Samobójcze ataki nie będą działać. Download – Pobieranie: Jeśli przeciwnik daną statystykę ma większą to ta niższa stata wzrasta. Drizzle – Mżawka: Kiedy pokemon wchodzi na pole bitwy wytwarza deszcz. Drought – Susza: Kiedy pokemon wchodzi na pole bitwy powstaje cos w rodzaju słonecznego deszczu. Dry Skin - Sucha Skóra: Jeśli panuje słoneczny dzień życie zmniejsza się natomiast kiedy działa Taniec deszczu to HP się zwiększa.
E
Early Bird - Ranny Ptaszek: Pokemon podczas uśpienia potrafi obudzić się szybciej nic inni. Effect Spore – Zarodniki: Przez fizyczne zetknięcie się, z pokemonem, który posiada tą umiejętnośc można się zatruć, sparaliżować lub usnąć.
F
Filter – Filtr: Super efektywny atak zabiera połowę obrażeń, jakich by dostał normalnie. Flame Body - Płonące Ciało: Przy fizycznym kontakcie przeciwnik ma 30% szans na podpalenie się. Flash Fire - Rozgorzały Ogień: Po zaatakowaniu pokemona z tą umiejętnością ognistym atakiem jego ogniste ataki wzrastają 1.5 raza. Flower Gift - Kwiecisty Podarek: Gdy pokemon jest pod działaniem słonecznego dnia jego wygląd może ulec zmianie tak samo jak statystyki. Forecast - Prognoza Pogody: Pokemon może zmienić typ w zależności, jaki typ pogody panuje. Forewarn – Uprzedzani: Ta umiejętność zezwala na poznanie wszystkich ataków, jakimi dysponuje przeciwnik. Frisk – Harce: Informuje nas o tym, jaki przedmiot trzyma przy sobie nasz przeciwnik.
G
Gluttony – Obżarstwo: Jeśli pokemon ma przy sobie jagodę może ją zjeść szybciej niż inni. Guts - Odwaga/Twardziel: Dzięki tej umiejętności, jeśli pokemon jest pod wpływem np. sparaliżowania to jego atak podnosi się o 1.5 raza.
H
Heatproof - Odporność na Gorąco: Ogniste ataki zabierają mniej obrażeń. Honey Gather - Zbieranie Miodu: Po każdej walce pokemon ten wytwarza słodki i lepki miód, którym można się pożywic. Posiada dużo wartości odżywczych. Huge Power - Ogromna Moc: Moc ataku jest podwojona w walkach o tej zdolności. Hustle – Agresywność: Jeśli pokemon zajmuje pierwsze miejsce w twojej drużynie albo podróżuje z tobą to podobieństwo na spotkanie dzikiego pokemona z wysokim poziomem spada o 50%. Hydration – Uwodnienie: Kiedy pokemon walczy podczas tańca deszczu to wszystkie sparaliżowania, podpalenia itp. są niwelowane. Hyper Cutter - Świetny Wojownik: Zapobiega obniżeniu ataku. Obniżyć atak może tylko on sam po przez jakiś ruch.
I
Ice Body - Lodowe Ciało: Podczas Gradu pokemon potrafi się uzdrowić. Illuminate – Oświetlenie: Jeśli pokemon zajmuje pierwsze miejsce w twej drużynie albo podrózuje z tobą szansa na spotkanie pokemona jest 2 razy większa. Immunity – Odporność: Te pokemony nie mogą być zatrute. Inner Focus - Wewnętrzne Skupienie: Pokemon z ta zdolnością nie może być oszołomiony(Flinch). Jeśli pokemon zostanie oszołomiony to nie przeszkodzi mu w użyciu Focus Punch. Insomnia – Bezsenność: Pokemon jest odporny na zaśnięcie podczas walki. Intimidate – Zastraszanie: Dzięki tej umiejętności pokemon obniża atak o jeden poziom. Iron Fist - Żelazna Pięść: Ataki, które muszą być użyte za pomocą pięści są silniejsze.
K
Keen Eye - Bystry Wzrok: Pokemonowi z tą zdolnością nie można obniżyć celności/dokładności. Klutz – Niezdara: Ta umiejętność nie zezwala na używanie przedmiotów(Itemów)
L
Leaf Guard - Liściasty Strażnik: Wszystkie Wpływy na status pokemona są niwelowane podczas Słonecznego dnia. Levitate – Lewitacja: Pokemon nie jest wrażliwy na ataki typu ziemia. Lightningrod – Piorunochron: Wszystkie ataki elektryczne są natychmiast kierowane na pokemona z tą umiejętnością Limber – Gibkość: Pokemon nie może być sparaliżowany. Liquid Ooze - Płynna Trucizna: Gdy przeciwnik wysysa energię z pokemona o tej zdolności to zamiast regenerować się traci on energię.
M
Magic Guard - Magiczny Obrońca: Za pomocą tej zdolności pokemon jest odporny na Grad, Toksyny, Klątwę czy Ziarno pijawkę. Magma Armor - Magmowy Pancerz: Pokemon nie może zostać zamrożony. Magnet Pull – Magnes: Jeśli pokemon przeciwnikiem jest metalowy pokemon to nie może on wrócić do pokeballa ani uciec z pola walki. Marvel Scale - Cudny Wpływ: Obrona wzrasta o 1.5 raza jeśli pokemon jest sparaliżowany, podpalony itp. Minus – Minus: Kiedy jego partnerem jest pokemon dysponujący umiejętnością plus ich atak wzrasta o 1.5 raza. Mold Breaker - Łamacz Standardów: Static, Intimidate itp. nie ma wpływu na pokemona. Motor Drive - Napęd Silnikowy: Przez zaatakowanie elektrycznym atakiem prędkość pokemona wzrasta. Elektryczne ataki na niego nie działają. Multitype – Wielotykowiec: Umiejętność ta zezwala na dowolną zmianę typu. Lecz zależy to od rodzaju trzymanej przez niego płyty.
N
Natural Cure - Naturalna Kuracja: Status pokemona wraca do normy jeśli wróci do pokeballa. No Guard - Bez Ochrony: Wszystkie ataki moją po 100% celności gdy pokemon jest na polu walki. Normalize – Normalizacja: Wszystkie ataki tego pokemona mają typ normalny.
O
Oblivious – Niepomność: Pokemon nie może zostać zauroczony(zakochany) Overgrow – Przerost: Jeśli energia pokemona wynosi mniej niż 25% to trawiaste ataki są o 1.5 raza mocniejsze. Own Tempo - Własne Tempo: Pokemon nie może być zdezorientowany mając ta zdolność.
P
Pickup – Podnoszenie: Ma 10% szansy na znalezienie przedmiotu po walce. Plus – Plus: Kiedy jego partnerem jest pokemon dysponujący umiejętnością minus ich atak wzrasta o 1.5 raza. Poison Heal - Leczniczy Jad: Gdy pokemon jest otruty to zamiast tracenia życia ono wzrasta. Poison Point - Trujący Punkt: Po bezpośrednim kontakcie z pokemonem o tej zdolności jest 30% szans na otrucie. Pressure – Presja: Po uderzeniu danym atakiem w pokemona o tej zdolności to zamiast trącić jedno PP(power point) to traci 2 PP. Pure Power - Czysta Siła: Moc ataku jest podwojona w walkach o tej zdolności.
Q
Quick Feet - Szybkie Stopy: Prędkość pokemona wzrasta, o 50% jeżeli jego statusowi coś dolega.
R
Rain Dish - Zbieranie Deszczu: Podczas deszczu pokemon ten odzyskuje 1/16 HP. Reckless – Brawura: Zwiększa siłę bazy ruchów, które powodują odrzut lub awarii uszkodzenia o 20% Rivalry – Rywalizacja: Siła pokemona wzrasta, jeżeli jego przeciwnik jest tej samej płci. Rock Head - Kamienna Głowa: Nie pobiera życia od ataków, które mają z natury uszkodzić przeciwnika jak i urzywającego. Rough Skin - Szorstka Skóra: Gdy zaatakujemy pokemona z tą zdolnością fizycznym atakiem tracimi 1/16 tego czego zabraliśmy przeciwnikowi(HP). Run Away – Ucieczka: Pokemon zawsze może zejść z pola walki nie ważne czy przeciwnik posiada umiejętnośc arena trap czy Magnet pull oprócz walk między trenerami.
S
Sand Stream - Potok Piasku: Kiedy pokemon z ta umiejętnością wchodzi na pole walki automatycznie wytwarza burzę piaskową. Sand Veil - Piaskowa Przesłona: Dzięki tej umiejętności pokemony podczas burzy piaskowej są trudniejsze do trafienia. Scrappy – Sklecenie: Ta umiejętność zezwala na zadanie szkód atakami walczącymi i normalnymi typom duch. Serene Grace - Pogodny Wdzięk: Szansa na zadanie dodatkowego efektu jest podwojona np. Thunderbolt 10% na paraliż będzie miał 20% itd. Shadow Tag - Cienisty Węzeł: Uniemożliwia pokemonowi na ucieczkę podczas walki. Shed Skin - Zrzucanie Skóry: Pokemon ma szanse na zniwelowanie problemów statusu jak np. podpalenie czy otrucie. Shell Armor - Muszelkowy Pancerz: Pokemon nie może zostać zaatakowany krytycznym atakiem. Shield Dust - Ochronny Pył: Pokemon jest chroniony przed dodatkowymi efektami ataków. Simple – Prościzna: Simple podwaja skuteczność modyfikatorów stat, zarówno pozytywnych jak i negatywnych. Na przykład, jeśli Defense Curl jest używany, stat użytkownika Obrony wzrośnie o dwa etapy, a nie jednym etapie. Skill Link - Więź Doświadczenia: Ataki, które maja za zadanie trafić kilka razy przeciwnika zawsze będą trafiać maksymalna liczbę razy. Slow Start - Opóźniony Start: Jego ataki i prędkość przez pierwsze pięć tur są o połowę mniejsze. Sniper – Strzelec: Zwiększa wartość ataku podczas krytycznego trafienia. Snow Cloak - Śnieżny Płaszcz: Dzięki tej umiejętności pokemony podczas burzy gradowej są trudniejsze do trafienia. Snow Warning - Uwaga na Grad: Kiedy pokemon z ta umiejętnością wchodzi na pole walki automatycznie wytwarza burzę gradową. Solar Power - Słoneczna Moc: Podczas działania słonecznego dnia HP użytkownika zmniejsz się lecz wartości ataków specjalny rosną. Solid Rock - Lita Skała: Super skuteczne ataki są o wiele słabsze dla pokemona. Soundproof - Odporność na Dźwięk: Odporny na ataki oparte na dźwięku. Speed Boost – Przyspiesznie: Stopniowo zwiększa prędkość. Stall – Przystawanie: Pokemon zawsze będzie poruszał się wolniej niż przeciwnik. Static – Statyczność: Przy fizycznym kontakcie przeciwnik ma 30% szans na sparaliżowanie. Steadfast – Solidność: Gdy pokemon będzie oszołomiony(zflinched-owany)jego szybkość wzrasta. Stench – Smród: Jeśli pokemon zajmuje czołowe miejsce w drużynie lub podróżuje z nami szansa na spotkanie dzikiego pokemona spada o 50%. Sticky Hold - Lepkie Łapy: Przedmiot temu pokemonowi nie może być zabrany np. przez majsterkowanie. Storm Drain - Wsysanie Wody/Sztormu: Ta umiejętność działa tylko w dwuwalkach. Dzięki tej umiejętności pokemon może ściągnąć na siebie wodne ataki tym samym broniąc kompana. Sturdy – Krzepkość: Pokemon jest odporny na ataki 1 hit KO. Suction Cups - Przysysanie Się: Na pokemona nie działają takie ataki jak Ryk czy Wietrzny wir. Super Luck - Mega Fart: Pokemon ma większą szanse na zadanie Krytycznego ciosu. Swarm – Rój: Jeśli energia pokemona wynosi mniej niż 25% to robacze ataki są o 1.5 raza mocniejsze. Swift Swim - Szybkie Pływanie: Kiedy pokemon ma do czynienia z deszczem jego prędkość wzrasta. Synchronize – Synchronizacja: Jeżeli użytkownik tej zdolności jest sparaliżowany, podpalony czy otruty automatycznie na przeciwnika przechodzi jedna z tych dolegliwości.
T
Tangled Feet - Wykrywanie Zapachów: Jeżeli pokemon jest zdezorientowany to uniki pokemona są bardziej efektywne. Technician – Techniczność: Jeżeli siła ataku wynosi 60 lub mniej to o 1.5 raza zadaje więcej obrażeń. Thick Fat - Ochronny Tłuszcz: Ogniste jak i lodowe ataki zabierają o 50% mniej obrażeń. Tinted Lens - Przyciemnione Soczewki: Po użyciu mało skutecznego ataku na użytkowniku tej zdolności siła pokemona wzrasta. Torrent – Potok: Jeśli energia pokemona wynosi mniej niż 25% to wodne ataki są o 1.5 raza mocniejsze. Trace – Kopiowanie: Kopiuje specjalną umiejętność przeciwnika. Truant - Bujanie w Obłokach: Ten pokemon może zaatakować tylko, co dwie rundy.
U
Unaware – Nieświadom: Zmiany statystyki przeciwnika są ignorowane. Unburden – Odciążenie: Jeżeli pokemon trzyma jakiś przedmiot jego prędkość wzrasta.
V
Vital Spirit - Witalny Duch: Na tego pokemona nie działają ataki usypiające. Volt Absorb - Pochłanianie Elektryczności: Elektryczne ataki nie działają na tego pokemona i dodatkowo potrafią go uzdrowić.
W
Water Absorb - Pochłanianie Wody: Wodne ataki nie działają na tego pokemona i dodatkowo potrafią go uzdrowić. Water Veil - Wodna Przesłona: Pokemon jest odporny na podpalenie. White Smoke - Biały Dym: Ataki, które mają za zadanie obniżenie statystyk nie działają na pokemona z tą zdolnością. Wonder Guard - Wspaniały Strażnik: Wyłącznie super efektywne ataki mogę zranić użytkownika.
|